Pengumuman!
Blog ini dicipta hanya kerana ingin mengisi masa lapang dan menepati kehendak jari-jemari yang menggedik nak menaip dan fikiran yang suka berkhayal. Terima kasih kerana meninggalkan komen :)
-shafi-

Saturday, January 16, 2010

Terima Kasih Maya! 4

Idham tersenyum sendirian di depan laptopnya.

"hoi! lupa nak makan pil elak mental ey pagi tadi? apasal tetiba senyum sorang-sorang nih?" sejurus itu, kepalanya dihempuk dgn buku tebal milik azim, teman sebiliknya.

"hoi! mak kau terjatuh tergolek-golek, tergolek-golek." Idham tiba-tiba melatah. Azim ketawa mengekek melihat gelagat Idham.

"kau ni kenapa ha Aril? tetiba angau dgn gf penggoda-ak-tgk-pun-cair kau tu ke?" soal azim kepada Idham atau nama penuhnya, Khairil Idham. Thats why azim panggil dia aril td.

"huhh! simpang malaikat 44 aku nak ingat kat dia. xdelaa, ni awek alam maya aku ni da couple la plak. melepas aku!" ngadu Idham berbaur kecewa yg dibuat2.
"e'eleh, yg kau x pegi terus terang kat dia dari dulu apsal. aku rasa da dkt setahun kott ko kwn ngan dia. aku rasa kalau sekarang rasanya da beranak-pinak da korang sementara tunggu Balqis tu tunggu result SPM". BOK! giliran kepala azim pula dihempuk Idham.

'mcm mana aku nak terus terang kalau muka dia pun aku xpernah tgk. mustahil betol aku leh jatuh cinta. ah! mengarut jek suma ni' Idham bermonolog dalaman.
~~~~~~~~~~~~~
Well, am. qis da pikir masak2, so qis terima am as my bf." blush blush pipi gebu Balqis ketika menuturkan ayat masuk-telinga-sure-lelaki-tersenyum-bangga itu.

"thanks qis coz sudi terima am.am janji akan jaga qis selagi hayat masih ada dan janji akan syg qis sampai qis and am terpisah sbb takdir." Ammar tiba2 berjanji panjang berjela dan tanpa disangka, balqis mencebik kerana muak dgn ayat2 manis lelaki. tp dia nekad ingin cuba mencintai dan dicintai. (grr. sumpah geli aku nak type gini)

Balqis mematikan telefonnya setelah 1 jam bergayut dgn ammar. balqis bergolek-golek di atas katilnya. happy la tu konon da dpt bf. mmg lepas ni conform Mr. Rascal jadi mangsa baca blog Balqis tentang AMMAR!

No comments: